„Zdrowie nie jest wszystkim, ale wszystko bez zdrowia jest niczym”
SP ZOZ Szpital Specjalistyczny MSWiA w Otwocku prowadzi działalność leczniczą w zakresie uzależnień, zaburzeń nerwicowych, rehabilitacji ogólnoustrojowej w kameralnych i bezstresowych warunkach w unikalnym mikroklimacie Otwocka.
Nadrzędnym celem naszego Szpitala jest ciągłe doskonalenie świadczeń medycznych, by jak najlepiej i najszybciej zaspokajać potrzeby i oczekiwania Pacjentów. Pragniemy uzyskać poprawę zdrowia Pacjentów, ich pełne zadowolenie ze świadczonych usług, co będzie dowodem jakości naszej pracy i zapewni stabilne funkcjonowanie oraz rozwój Szpitala przez najbliższe lata.
Politykę jakości realizujemy poprzez :
- stałe rozpoznawanie potrzeb zdrowotnych i problemów Pacjentów,
- zapewnienie Pacjentom fachowej i satysfakcjonującej opieki medycznej,
- stałe podnoszenie jakości naszych usług poprzez wdrażanie najnowszych metod i technik leczenia, terapii, usprawniania oraz pielęgnacji,
- kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych,
- poprawę warunków pobytu Pacjentów w Szpitalu – unowocześnianie bazy sprzętowej i lokalowej,
- racjonalny dobór i podnoszenie kwalifikacji pracowników;
- przekonanie pracowników o znaczeniu jakości, ich odpowiedzialności za stałe podnoszenie jakości usług celem identyfikacji ze Szpitalem,
- dążenie, aby nasza placówka zapewniała profesjonalizm, rzetelną i fachową obsługę na każdym etapie naszej działalności medycznej i profilaktycznej oraz przestrzeganie przepisów prawnych i innych
- utrzymywanie i doskonalenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001-2009.
Jako Dyrektor Szpitala ze swojej strony deklaruję wolę realizacji powyższych celów zawartych w Polityce Jakości. Zapewnię środki niezbędne do wdrożenia i funkcjonowania Systemu Zarządzania Jakością.
Jestem przekonana, że dzięki prowadzonym szkoleniom wszyscy pracownicy Szpitala znają, doceniają i w pełni akceptują swój udział w utrzymywaniu i doskonaleniu Systemu Zarządzania Jakością uznając, iż jedynie coraz wyższa jakość świadczonych usług pozwoli na funkcjonowanie Szpitala na konkurencyjnym rynku usług medycznych.
Wszystkich pracowników czynię odpowiedzialnymi za realizację Polityki Jakości w zakresie ich stanowisk pracy i zobowiązuję do wykazywania inicjatywy w zakresie doskonalenia procesów i usług.